صنعت و تجارتنفت و انرژی

مدیران عامل شرکت ملی نفت و تاپیکو تفاهم‌نامه مطالعه توسعه میدان‌ گازی را امضا کردند

با پیگیری‌های مستمر تاپیکو برای ورود به حوزه بالادستی نفت و گاز

با پیگیری‌های مستمر تاپیکو برای ورود به حوزه بالادستی نفت و گاز، مدیران عامل شرکت ملی نفت و تاپیکو تفاهم‌نامه مطالعه توسعه میدان‌های گازی بینک، رگ سفید رودک و میلاتون امضا کردند.

به گزارش اقتصاد روز از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپ‌نیوز)، مراسم امضای تفاهم‌های مطالعات طرح‌های توسعه 16 میدان گازی ایران بین شرکت ملی نفت ایران و هلدینگ‌های پتروشیمی از جمله تاپیکو با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، بابک افقهی، مدیرعامل تاپیکو، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مرتضی شاهمیرزایی، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سایر مدیران ارشد صنعت نفت برگزار شد.

در این راستا، تفاهم‌ نامه مطالعات طرح‌های توسعه چندین میدان گازی ایران بین مدیران عامل شرکت ملی نفت ایران و شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) در حضور وزیر نفت به امضا رسید.

یادآور می‌شود که در این تفاهم‌نامه مطالعه توسعه میدان‌های گازی بینک، رگ سفید رودک و میلاتون با شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با هدف افزایش ۷.۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز و سرمایه‌گذاری ۹۵۰ میلیون دلاری امضا شد.

نکته قابل توجه اینکه تاپیکو برای نخستین بار به بخش بالادست نفت و طرح‌های توسعه میادین گازی ورود پیدا خواهد کرد.

شرکت ملی نفت ایران با هدف مطالعه توسعه میدان‌های گازی و تولید روزانه ۱۲۷ میلیون مترمکعب گاز هفت تفاهم‌نامه همکاری به ارزش ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلون دلار با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امضا کرد.

در این طرح‌ها، برای نخستین بار هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی به‌منظور تأمین پایدار خوراک مورد نیاز مجموعه‌های به مطالعه و توسعه بالادستی میدان‌های گازی کشور می‌پردازند که گامی مؤثر برای تأمین مطمئن و پایدار خوراک این صنایع، استفاده از سرمایه‌های انباشته‌شده در این مجموعه‌ها، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در صنایع پتروشیمی و ثروت‌آفرینی برای کشور است.

براساس این گزارش، تفاهم‌نامه‌های توسعه میدان‌های گازی «زیره و خارتنگ» و ساختار اکتشافی «دارنگ»، توسعه میدان‌های گازی «سفید زاخور، سفید باغون و هالگان»، توسعه مخازن «خامی زیلایی و کارون» و جمع‌آوری گازهای همراه مسجدسلیمان، توسعه میدان گازی «عسلویه غربی» و ایستگاه تقویت فشار کنگان، توسعه مخازن «خامی شهیدان، زیلایی و کارون»، توسعه میدان‌های گازی «میلاتون و رودک، بینک و رگ‌سفید» و توسعه میدان‌های گازی «اهواز و مارون خامی» امضا شدند.

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا