اقتصاد کلان و بودجهاقتصادیگزارش ویژه

تاکید مدیر عامل پیشین شرکت نمایشگاههای بین المللی ایران بر ایجاد اتحادیه فراگیر نمایشگاه ها در کشور با محوریت بخش خصوصی

میترا یزدچی – کاظم اکبر پور، مدیر عامل اسبق شرکت نمایشگاههای بین المللی ایران ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد یک اتحادیه سراسری در برنامه ریزی کلان کشور بر انسجام شرکای بخش خصوصی این صنعت تعیین کننده اعم از صاحبان سایت های نمایشگاهی در سراسر کشور ،مجریان،طراحان ،مهندسان و متخصصان و دانش آموختگان این رشته جهت رشد و توسعه این صنعت تاکید کرد.

وی که در جلسه کارشناسی شماره ۱۰۰ دبیرخانه مجمع وزیران ادوار در سازمان مدیریت صنعتی سخن می‌گفت با بیان این مطلب افزود: یکی از مشکلات امروز کشور چالش های فراروی صنعت نمایشگاهی است. صنعت نمایشگاهی ایران در سال‌های اخیر به خصوص در جریان کرونا با افت عجیبی مواجه شده است بنابر این اکنون لازم است که دست‌اندرکاران و بخش‌های دولتی ،عمومی و خصوصی دست به دست هم دهند و با ایجاد همدلی و خارج از هرگونه مباحث چالش بر انگیز، این صنعت را از رکود خارج سازند چرا که رشد و بالندگی رشته های مختلف صنعتی،خدمات فنی مهندسی و توسعه و معرفی تولیدات شرکت های دانش پایه در بازارها و عر صه های بین الملل در گرو رشد این صنعت تعیین کننده و معظم خواهد بود.

اکبر پور در بخش دیگری از سخنان با اشاره به برگزاری اکسپوی اوزاکای ژاپن با تم اصلی و محوری *طراحی جامع آینده بر محور زندگی انسان‌ها* که از اردیبهشت سال ۱۴۰۴ بمدت شش ماه در کشور ژاپن برگزار خواهد شد بیان کرد: دفتر نمایشگاههای جهانیBIE ، در پاین سلسله نشست های خود در این رابطه، از میان سه کشور داوطلب نهایی برای اجرای این اکسپو ( ژاپن روسیه و جمهوری آذربایجان) شهر اوزکای ژاپن را برای تحقق این امر انتخاب کرد و تمهیدات لازم برای حضور در این رویداد بزرگ از سوی کشور های مختلف آغاز شده که لازم است برای حضور کشورمان نیز اقدامات بهنگام از سوی دست اندرکاران صورت پذیرفته و پشتیبانی مستمر و همه جانبه ای بخصوص در زمینه های پشتیبانی بودجه ای ، تدارکاتی و هدف گذاری های دیپلماتیک از سوی دولت محترم به انجام برسد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس ژاپن درصدد است از این فرصت به نحو مطلوب و حداکثر بهره برداری نموده و در این رهگذر از هم اکنون در شهر اوزاکا و استان‌های مجاور امور مقدماتی و زمینه ای مربوطه را برای ایجاد زیر ساختهای لازم از جمله اقامتگاههای استاندارد و پروژهای تکمیل فرود گاهها و…. آغاز کرده است. علاوه بر این ژاپن برای جلب نظر کشورها در اقصی نقاط دنیا با اعزام سفرای کار آزموده ویژه اکسپو دیپلماسی فعالی را با کشورهای مختلف از جمله ایران و کشورهای آسیایی در پیش گرفته است. این کشور امیدوار است با جذب حداقل ۲۸ میلیون بازدیدکننده برای اکسپو و توسعه متناسب صنعت توریسم در طول شش‌ماه برگزاری علاوه بر ایفای نقش خود در جهان معاصر در زمینه های ایجاد مودت و دوستی بین ملت ها با تکنولوژی روز آمد به جهانیان با محوریت موضوع اکسپو، بلحاظ اقتصادی نیز حداقل دو تریلیون دلار در آمد تحصیل نماید که در نوع خود رکوردی بی سابقه و حائز اهمیت بشمار می‌رود.

 

 

                             

مشاهده بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا